Sistemul step by step

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Re: Sistemul step by step

Mesaj  Enio la data de Mar Sept 30, 2008 4:17 pm

Azi am sunat la Gradinita PP Nr.19 si nu mai au clase in sistemul step-by-step. Dar mai intai, bine v-am gasit! La Montessori Kinderhaus se preda in limba germana, iau copii de la 2 ani, pretul pentru program prelungit este 30o euro/luna. Daca ultimele doua detalii nu va deranjeaza, mergeti s-o vedeti pentru ca veti fi impresionate cu siguranta. Am fost ieri shi la 2 crese (cea de langa fabrica de ciorapi shi cea de pe Paciurea, dar mie mi-au lasat un gust f amar. Paturile alea de metal in care se lovesc cu capul si isi prind picioarele shi mainile intre gratiile de la pat, o ingrijitoare care nu a vrut sa imi spuna care e programul - sa vin sa vorbesc cu directoarea, parca ea nu era in stare sa raspunda shi in general atmosfera clasica de tembelizare comunista, clar nu il dau acolo).Oricum nu am putut vizita pentru ca dormeau copii (toti 30, deci clar militarie - ori Luca e prea mic sa mearga la armata..) dar ce-am vazut pe geam de afara m-a lamurit. Daca ati mai aflat ceva de step-by-step in Timisoara, va rog postati.
avatar
Enio

Numarul mesajelor : 1
Data de inscriere : 30/09/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sistemul step by step

Mesaj  Oana la data de Mar Apr 01, 2008 2:56 pm

Gradinite Step by Step Timis


1. Grădinița PP nr. 19, Timișoara Str. Narciselor nr. 5, Timișoara
0256 194 243
2 grupe

2. Grădinița PP nr. 27, Timișoara Str. Brândușei nr. 15, Timișoara
0256 142 998


luat de pe http://www.scoalaparintilor.ro/adrese-gradinite-step-by-step/gradinite-step-by-step-timis.html

vad ca au inca nr. de tel cu 1..., suna a info veche Sad
avatar
Oana

Numarul mesajelor : 11
Varsta : 39
Localizare : Timisoara, Take Ionescu
Data de inscriere : 16/01/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

step-by-step

Mesaj  adela la data de Mar Apr 01, 2008 7:26 am

Unde se afla gradinita Step-by-step?Are cineva un numar de telefon?

adela

Numarul mesajelor : 10
Data de inscriere : 25/01/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

prezentare alternative

Mesaj  adriana_dh la data de Vin Mar 28, 2008 4:10 pm

imi pare rau ca nu am aflat mai devreme ca sa va pot anunta din timp, pentru mamicile interesate.

vineri, 28 martie, de la ora 16.30, 17, are loc "ziua alternativelor" cu ocazia careia se vor prezenta patru tipuri de invatamant alternativ: Waldorf, Montessori, Step-by-step si inca unul (pe care nu il stiu), atat pentru nivelul prescolar, cat si scolar. prezentarea se va tine in sala mare a liceului waldorf din zona soarelui.

daca ajung la prezentare si aflu lucruri interesante, le scriu aici.
avatar
adriana_dh

Numarul mesajelor : 62
Varsta : 37
Localizare : Timisoara, Cal. Aradului
Data de inscriere : 23/01/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Gradinite

Mesaj  porumbel la data de Mar Mar 04, 2008 1:00 am

pt santal- vezi ca e una de care am auzit lucruri bune pe Argesului, pe lg judetean
o lista cu gradinite din tm gasesti aici:

http://mama-si-copilul.ro/?cat=669

porumbel

Numarul mesajelor : 9
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 23/01/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Step by step

Mesaj  Angi la data de Lun Mar 03, 2008 6:48 pm

Salutare,mamici!
Am vazut ca sunteti interesate de alternativele din invatamant. Va spun ca eu sunt invatatoare in syep by step de 6 ani si pentru nimic in lume nu m-as intoarce in traditional. Aceasta alternativa functioneaza in Timisoara de mai bine de 10 ani si o gasiti la Scolile nr. 7, 19, 20 si 29. Eu lucrez la scoala 19, in Mehala si sa veniti sa vedeti ce lucruri frumoase facem acolo cu copilasii nostri!!! Programul este de la 8 la 16, se mananca la pranz la cantina si meniul e f bun si gandit pt copii. Lucram pe centre de activitate, programa scolara este aceeasi cu cea din traditional, alternativa este aprobata de minister. Copiii nu au teme pt acasa decat poate in weekend. Isi pot lasa la scoala caietele si cartile si astfel ghiozdanele lor nu au kilograme...Se lucreaza foarte mult avand in vedere ca avem totusi 8 ore si nu 4. Au si activitati pe care scoala traditionala nu le face...cum ar fi intalnirea de dimineata( de la 8 la 9) unde afla ce vor invata in acea zi intr-o activitate care imbina jocul cu invatarea. Se organizeaza diverse aniversari pe placul copiilor...100 de zile de scoala, Halloween...si multe altele. Sunt 2 invatatoare la clasa care pot da astfel mai multa atentie fiecarui copil. Sistemul se desfasoara doar la nivelul claselor 1-4, dar copiii se acomodeaza apoi f bine la sistemul traditional.
Va spun cu siguranta un lucru: copiiii vin cu mare drag la scoala!!! Sunt f f f bine pregatiti si sunt mult mai sociabili si mai descurcareti decat cei din traditional.
Daca mai aveti intrebari....va raspund cu drag!
Eu sunt deocamdata doar mamica de ingeras....dar daca Dumnezeu imi va da un copilas si aici pe Pamant, sigur va invata la scoala step by step! Angela.

Angi

Numarul mesajelor : 5
Data de inscriere : 03/03/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Gradinita particulara

Mesaj  santal la data de Lun Feb 18, 2008 3:41 pm

Fetita mea are 1 an si 1 luna. Momentan sta cu matusa mea, dar de la anul intentionez sa o dau la gradinita. Am vazut pana acum doar una (Smartkindergarden), dar as vrea sa vad mai multe. Daca stiti altele in zona de sud a orasului(Sagului, Giroc, Balcescu, Centru) va rog sa scrieti. In acelasi timp caut ca respectiva gradinita sa fie acreditata (adica mai mult decat autorizatia de functionare).
Ma intereseaza modul de predare, numarul de copii din grupa, cadrele care predau limbile straine, activitatile predate, programul. Daca aceste chestii ma satisfac pretul nu mai prea conteaza.
La gradinita pe care am vizitat-o am posibilitatea de a merge la lectii deschise la sf lunii.

santal

Numarul mesajelor : 4
Data de inscriere : 18/02/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sistemul step by step

Mesaj  adriana_dh la data de Mar Feb 12, 2008 2:02 am

simona, ceea ce ai sintetizat tu este total adevarat ca si caracteristici, dar in acelasi timp e incomplet, pentru toate cele patru sisteme de invatamant. sunt prea complexe fiecare in parte si e de datoria fiecaruia sa caute, sa se informeze si sa aleaga ce considera ca este mai potrivit pentru propria persoana sau pentru propriul copil.

Simona a scris:
oare cum vor trata copii planul profesional si familia la maturitate, in functie de sistemul in care au crescut si care sistem ii va invata mai bine sa fie seriosi, corecti, rationali, intelepti...

mie imi este relevant rezultatul pe care il are, de atatia ani incoace, sistemul de invatamant traditional de stat (de la gradinita pana la facultate), in ceea ce priveste educatia, civilizatia, intelectul, cunoasterea limbii romane, atitudinea fata de vecin/concetatean, toleranta si amabilitatea, atitudinea fata de munca si fata de realizarea profesionala, atitudinea fata de bani si modul de a-i obtine, gusturile privind divertismentul si cultura, si multe multe altele; asa incat, idealista fiind, sunt in cautarea unui sistem care sa poata oferi copilului meu mai multe premise de a fi om de valoare la varsta maturitatii si nu numai.
avatar
adriana_dh

Numarul mesajelor : 62
Varsta : 37
Localizare : Timisoara, Cal. Aradului
Data de inscriere : 23/01/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sistemul step by step

Mesaj  Simona la data de Lun Feb 11, 2008 4:47 pm

sa inteleg ca:
in sistemul clasic de invatamant - copii concureaza intre ei, isi fact temele acasa
in sistemul Waldorf - copii invata de la cei mai mari si de la natura (au modele)
in sistemul Montessori - copii lucreaza singuri dar se ajuta intre ei atunci cand o cer, sunt tratati ca si maturi, au responsabilitati
in sistemul Step by step - copii lucreaza la un domeniu alaturi de alte domenii, isi fac temele la scoala...

in toate sistemele exizta un ciclu de x ani

oare cum vor trata copii planul profesional si familia la maturitate, in functie de sistemul in care au crescut si care sistem ii va invata mai bine sa fie seriosi, corecti, rationali, intelepti...
avatar
Simona

Numarul mesajelor : 120
Data de inscriere : 05/02/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sistemul step by step

Mesaj  adriana_dh la data de Lun Feb 11, 2008 3:33 pm

Va spun cate ceva din ce stiu eu despre toate, dar sa nu luati drept parere avizata, ci sa va informati mai mult.

Eu am facut un curs de pedagogie Waldorf in 2001, la ei in scoala (nu mai tin minte teorie prea multa, dar mi-a placut enorm abordarea materiilor, total diferita de ce stiam), iar sora mea este profesoara de muzica acolo de vreo 4 ani. In Waldorf ritmul este foarte important, iar pedagogia are la baza principiul dezvoltarii armonioase a copilului; asta presupune integrarea tuturor domeniilor de studiu - mai precis studierea lor in stransa legatura unul cu altul, si mai mult, in legatura cu legile naturii, ale universului, si mai ales cu artele. Ritmul de dezvoltare al copilului este considerat ca fiind in cicluri de cate 7 ani, de aceea se indica inceperea clasei intai la 7 ani si nu mai devreme. Materiile principale se studiaza in epoci -adica vreo 2-3 saptamani, sa zicem, e epoca de matematica sau istoria artelor si aceasta este materia principala, asa ca se incepe fiecare zi cu un modul de 2 ore din materia respectiva, iar celelalte materii sunt secundare; apoi se trece la alta epoca, poate de istorie sau altceva. Legat de arte, se studiaza treptat mai multe instrumente, se face cor, istoria artelor, desen, modelaj/sculptura, si euritmie (un fel de balet/dans ce se bazeaza nu neaprat pe muzica ci pe ritmuri si sunete, de exemplu se danseaza pe o poezie recitata). La clasa intai abordarea alfabetului si a cifrelor este mult mai fascinanta pentru copii decat in sistemul traditional; mai mult, se folosesc alt fel de rechizite (de exemplu, creioane cerate in loc de stilou). Toate materialele sunt naturale, dupa cum spunea si Simona in curtea gradinitei parcul este foarte frumos facut (recent, de niste straini) cu jucarii doar din materiale naturale, probabil si jucariile din gradinita sunt la fel; in clasele primare, copiii au coltul anotimpurilor sau cate o planta pe care o ingrijesc. Procesul de educatie se presupune ca trebuie facut in stransa legatura cu parintii, iar evaluarea elevilor se face permanent (dar nu prin note) de catre fiecare profesor, astfel incat ei au consiliu profesoral in fiecare saptamana si sedinte cu parintii tot atat de des. La gradinita, grupule sunt mixte si nu pe categorii de varste, astfel incat copiii invata unul de la altul si se ajuta reciproc. Waldorf este invatamant de stat - deci fara taxe suplimentare, iar evaluarile elevilor (capacitate, bac) se fac dupa programa obisnuita. Gradinita si scoala cu scasele 1-12 sunt in zona Soarelui, la Padurice.

Despre Montessori am aflat anul acesta de pe un alt forum, si tot anul acesta s-a deschis prima gradinita Montessori in Timisoara; in prezent construiesc si scoala (daca nu au terminat-o deja), ambele pe Brancoveanu. Sunt private, deci cu taxe. Eu am citit cartea de baza din teoria Mariei Montessori, "Mintea Absrobanta", si mi-a placut enorm. In aceasta pedagogie, ciclurile de dezvoltare sunt considerate ca fiind de 6 ani, impartite in subgrupe de 3 ani, iar dintre acestea toate, varsta de 3-6 ani este considerata critica si esentiala pentru dezvoltarea intregii personalitati a copilului, "pentru constructia adultului de mai tarziu" (in termenii lor). Am fost si am vizitat gradinita si mi-a placut foarte mult; bineinteles, materialele de lucru sunt specifice, majoritatea din lemn, si nu seamana deloc cu ce stim noi a jucarii, de fapt nici nu sunt considerate jucarii, iar activitatea copilului nu este considerata joaca (la nici o varsta), ci munca. Copilul munceste neintrerupt, caci are un profesor intern care il ghideaza spre acumularea de cunostinte si dezvoltarea deprinderilor, un profesor de care copilul asculta neincetat; rolul adultilor (educatori, parinti) este de a pregati copilului mediul, ca sa aiba cat mai posibilitati de explorare si a-l lasa sa isi construiasca singur activitatea, si de a-l ajuta doar daca cere acest lucru, si nicidecum de a-l constrange inr-un anumit soi de activitate pe care adultul o considera potrivita in acel moment si indiferent de vointa copilului (excluzand evident si cicalirea si altele de genul asta). Grupele sunt mixte, deci toate varstele de la 3 la 6 ani, ia copiiiii isi construiesc propria lor societate, in care se ajuta reciproc, invata unii de la altii, iar educatoare/instructoarea are rol de a le pune la dispozitie materialele potrivite si de a le arata cum sa le foloseasca. Materialele de lucru sunt auto-corective, mai precis copilul va sti singur daca a reusit sa faca ce trebuia facut sau nu, si va invata continuu din propria experienta pana va reusi. Nu se folosesc nici pedepse, nici recompense. Cel mai important principiu (ce mi s-a parut mie) este ca activitatile sunt in cea mia mare parte individuale, si nu de grup - caci fiecare copil are o capacitate diferita de concentrare si interese diferite, si acestea sunt respectate; daca un copil a inceput o activitate, este lasat in pace pana o termina sau renunta de buna voie; astfel, in aceste grupe nu exista probleme de disciplina, fiindca frustrarile sunt minime. De asemenea, copii sunt educati spre independenta urmand principiul ca "adultii nu trebuie sa fie sclavii copiilor" - copiii sunt invatati sa se imbrace/dezbrace/incalte/descalte singuri, sa puna masa, sa se serveasca singuri, sa isi splele fiecare vasele singur, sa lase mereu in ordine si curatenie materialele de lucru, etc (cand am aflat asta in gradinita, am intrebat daca vasele sunt din plastic si... nici vorba, sunt din portelan!!!).

Despre step-by-step stiu foarte putine. Este de stat, are si scoala si gradinita. Probabil grupele sunt tot mixte. La scoala se lucreaza pe centre de interes - adica la o masa stau vreo 5 copii si fac o materie, la alta masa alti copii fac alta materie, si au mereu cate doua invatatoare. Au program prelungit, adica isi fac si lectiile pana pleaca acasa (de fapt, o alta mamica spunea ca nu primesc teme, dar oricum stau la scoala si mai fac ceva si dupa ore). Despre gradinita as vrea si eu sa aflu mai multe, dar inca nu m-am dus acolo.

Sper ca nu v-am plictisit cu cat am scris, iar daca mai aveti si alte informatii, eu sunt interesata.
avatar
adriana_dh

Numarul mesajelor : 62
Varsta : 37
Localizare : Timisoara, Cal. Aradului
Data de inscriere : 23/01/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sistemul step by step

Mesaj  Simona la data de Lun Feb 11, 2008 12:38 pm

este o gradinita Waldorf in soarelui, in parc "padurice", poti participa la serbarile lor, eu am fost la una, fac foarte multe serbari, in functie de anotimp si ce se intampla cu natura, cladirea este facuta intr-o anumita forma, din anumite materiale, totul se leaga de natura
am vazut ca au facut si locul de joaca din lemn

parintii trebuie sa participe la toate serbarile si sa explice acelasi lucru copiilor si acasa

grupele sunt formate din copii de la cel mai mic la cel mai mare, copii mari urmeaza exemplul educatoarelor si ii ingrijesc pe cei mai mici

se lucreaza cu copii in functie de dezvoltarea fiecaruia

as vrea si eu sa stiu mai multe treburi mai profunde
avatar
Simona

Numarul mesajelor : 120
Data de inscriere : 05/02/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sistemul step by step

Mesaj  diapunctc la data de Dum Feb 10, 2008 6:01 pm

Adriana, ne spui mai multe...din ce stii, despre Waldorf si eventuial Montessori? care ar fi principalele diferente fata de sistemul clasic?
Am citit si eu articole despre conceptiile Montesorri si am auzit diverse despre Waldorf...dar nimic concret!
avatar
diapunctc

Numarul mesajelor : 103
Varsta : 39
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 16/01/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sistemul step by step

Mesaj  adriana_dh la data de Sam Feb 09, 2008 7:45 pm

Exista, din cate stiu eu, trei sisteme alternative de invatamant in Timisoara:

1) Waldorf - de la gradinita pana la clasa a 12-a, in zona Soarelui este si rgadintia si scoala, si parca mai e o rgadintia si in calea sagului; sistemul este de stat, deci taxele sunt cele obisnuite;

2) Step-by-step - au gradinita in limba sarba si germana, nu stiu daca si engleza, prin Mehala, si scoala primele patru clase; este tot de stat;

3) Montessori - au gradinita pe Brancoveanu, construiesc (sau poate e gata deja) si scoala in acelasi loc; este privat, deci cu taxe substantiale.

Eu stiu cateva ceva despre Waldorf (from inside si din cursuri organizate de ei) si despre Montessori (am citit ceva teorie a Mariei Montessori si am vizitat rgadinita dar nu cunosc experienta personala a nimanui), si imi plac in principiu ambele; despre step-by-step stiu putine, doar din auzite, dar e ok si asta. Oricum, pentru a lua o hotarare, parintii trebuie sa studieze bine toate informatiile pe care le pot gasi, sa viziteze gradinitele/scolile si sa vorbeasca cu educatorii/profesorii, care sunt foarte deschisi in general. Eu prefer aceste sisteme alternative celui traditional de stat, cel putin pentru primii ani, adica prescolari si clase primare.
avatar
adriana_dh

Numarul mesajelor : 62
Varsta : 37
Localizare : Timisoara, Cal. Aradului
Data de inscriere : 23/01/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sistemul step by step

Mesaj  Simona la data de Sam Feb 09, 2008 6:02 pm

incearca Waldorf, nu stiu daca este exact ce te intereseaza
http://www.waldorf.ro/
avatar
Simona

Numarul mesajelor : 120
Data de inscriere : 05/02/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Sistemul step by step

Mesaj  Tini la data de Mier Feb 06, 2008 8:21 pm

Ma intereseaza unde gasesc in Timisoara gradinita in sistem step by step si alte detalii despre acest sistem.

Tini

Numarul mesajelor : 2
Data de inscriere : 02/02/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sistemul step by step

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum